Här skriver jag om alla de anime serier/filmer jag sett eller mangas jag läst och gillat eller har i min ägo. Det kan vara allt från romantiska, djuriska och spännande till skräck, komedier och fantasy.

2011-05-14

Dance In The Vampire Bund

Anime - 12 avsnitt
Manga - 9 volymer

 "Är historien om en demon prinsessa och om en yngling, som lovade att beskydda henne."


Mina Tepes, prinsessa av en en urgammal förbund och härskare över alla vampyrer, vill att hennes ras ska slippa få gömma sig för människorna. Genom att använda sig av sin väldiga rikedom skapar hon en egen fristad i Japan för alla vampyrer världen runt. Och medan hon får lita på sin styrka och på de närmast henne för att försöka leva ett normalt liv, får Akira Kaburagi kämpa med att pussla ihop sitt minne igen, efter att ha förlorat det för ett år sedan. Bit för bit minns han om vad han varit med om och inser mer och mer att han och prinsessan hör ihop, för alltid. Men då det finns högre makter inom politiken som misstycker får han kämpa enda in i det sista för sin rättmätiga plats vid Mina Tepes sida, som hennes tjänare och beskyddare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar